About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 30, 2022

(No. 931) No Fish at Nigari & Senjo in Kataku (片句のニガリと千畳にて釣果なし)




This afternoon I tried Nigari & Senjo, two fishing spots next to Miyazaki-bana in Kataku. There were nice patches of sarashi there, but my lures didn’t produce any strike. After I quit fishing, I attempted to get to Miyazaki-bana. When I attempted last time (No. 911), the ropes dangling on the vertical and jagged cliff were too short for me to climb over the cliff. However, this afternoon I was able to reach Miyazaki-bana with ease. There was a trick that I don't think I am allowed to reveal here.
(今日の午後は、片句の宮崎鼻の隣にある2つの釣り場、ニガリと千畳を試しました。そこには良いサラシ(かき混ぜられた白い水)ができていましたが、ルアーにストライクはありません。釣りを終えた私は、宮崎鼻に行ってみようと思いました。前回挑戦した時は(No. 911)、垂直でギザギザの崖にぶら下がるロープが短すぎて、崖を乗り越えるのは不可能でした。しかし、今日の午後、私は簡単に宮崎鼻に行けたのです。そこには、ここで明かしてはいけない気がするトリックがあったのでした。)

No comments:

Post a Comment