About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 9, 2022

(No. 918) Big Moth in Woods (林の中の大きな蛾)




This is my second post today. I returned to Mitsu this afternoon in order to cut some weeds along the path leading to Butai. The path runs through the woods in Mitsu, connecting the seaside road and the fishing spot. There were thorny vines at some points on the path. If you got contacted with them, they could cut you. Actually that's what happened to me when I was cutting the weeds. One of sharp thorns cut my cheek, and it started bleeding. I only said to myself, “Let It Bleed. Let It Be,” because I got already tired then. “I'm So Tired.” Then I started singing those Stones and Beatles songs in the woods... I am kidding, but it was true that my cheek was actually bleeding for a while. It took me about one hour and a half to cut all those irritating thorny weeds. On my way back to my car, I found a big moth on the trunk of a tree. It didn’t fly away, staying there while occasionally twitching its wings. The moth was so big that I got terrified. I don’t know the name of it. I don’t feel like knowing it very much.
 (本日2回目の投稿です。午後、私は御津に戻り、舞台へ行くための小道沿いの草刈りをしました。その小道は御津の林の中を走り、海沿いの道路と釣り場を結んでいます。小道のところどころに、棘のある蔓が生えているのでした。これに接触すると、切れてしまいかねません。実際、私が雑草を刈っている時、それが起きたのです。鋭利な棘が私の頬を切り、血が出てきました。私はただ「血など流れるままでよい。そのままでよい」と思っただけでした。なぜなら、私はすでに疲れていたのです。「私はかなり疲れている」。そして私は、それらストーンズやビートルズの曲を林の中で歌い始めました……。というのは冗談です。ただ、しばらく頬から血が出ていたのは本当です。棘のある雑草を刈り終えるのに1時間半ほどかかりました。車に戻る途中、木の幹に、大きな蛾がいるのを見つけました。飛び立つこともなく、時折、羽をピクピクさせながら、そこでじっとしています。とても大きい蛾なので、私は怖くなりました。その蛾の名前は知りません。あまり知りたい気もしません。)

No comments:

Post a Comment