About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 18, 2022

(No. 922) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)




“Do you catch any fish here?” A guy who seemed to come from one of neighboring prefectures asked me when I was making preparations at the parking space overlooking Susumi Bay this morning. He said he was for largescale blackfish. Recently I often saw bait fishermen catch that fish along the shore. “You may catch,” I said, “but I doubt I can. I am for the yellowtail amberjack.”
“Isn’t it a bit too early for the fish?” He asked.
“Yeah. Probably. I came here just for doing exercise.”
“Exercise!” He said with smile.
Then I left him there and started my routine exercise that never caught fish.
(「釣れますかね?」今朝、須々海湾を見下ろす駐車スペースで準備をしている私に、おそらく隣県から来たと思われる男性が尋ねました。彼はメジナを狙っているそうです。最近、沿岸のエサ釣り師が、よくこの魚を釣っています。「あなたには釣れるかも」と私は言いました。「でも、私には釣れないでしょう。ヒラマサを狙っているのです。」
「ヒラには、ちょっと早くないかね?」と彼は尋ねました。
「ええ、おそらく。私は運動しに来たんです」
「運動かね」彼は笑顔で言いました。
そして私は彼をそこに残し、魚の釣れることのない日々の運動を開始したのでした。)

No comments:

Post a Comment