About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 17, 2022

(No. 921) No Fish at Many Spots between Tako Harbor and Mebaru (多古港と「めばる」の間のたくさんの釣り場にて釣果なし)






There were two cars at the parking lot for Saruwatari when I arrived about noon. Saruwatari was occupied. So I changed my plan and tried to reach Shirataki-bana, another fishing spot in Nonami. Last year I almost reached Shirataki-bana but decided not to get down there because there was already a fisherman there (No. 705). Today, I couldn’t find the trail in the woods to get to Shirataki-bana. Shirataki-bana got even farther away this year. So I returned to my car and went to Tako Harbor, which I hadn’t been to very often. I started the run-and-gun style fishing from the northern end of harbor, walking toward the tip of Takobana along the rocky shore. One hour later I reached Mebaru, the farthest fishing spot that you could reach from Tako Harbor on foot. According to the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook,” there are nine fishing spots between Tako Harbor and Mebaru. All of them were quiet today.
(昼頃に到着した猿渡の駐車場には、2台の車がありました。猿渡には先客がいるのです。そこで私は予定を変更し、野波にある別の釣り場、白滝鼻まで行ってみることにしました。私は昨年、白滝鼻にもう少しでたどり着けそうだったのですが、そこには既に釣り人がいたため、降りていかないことにしたのです(No. 705)。今日は、白滝鼻に行くための小道を林の中に見つけられませんでした。今年、白滝鼻はさらに遠くなったわけです。そこで私は、車に戻り、あまり行ったことのない多古港に行きました。港の北端から磯伝いに歩き、多古鼻の先端に向かってラン&ガン方式の釣りを開始しました。約1時間後、多古港から歩いて行ける釣り場としては最も遠い「めばる」に到着しました。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』によると、多古港から「めばる」までの間に9つの釣り場があるそうです。今日は、そのどれもが静かでした。)

No comments:

Post a Comment