About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 22, 2022

(No. 924) No Fish at Shirashima in Chikumi (千酌の白島にて釣果なし)




Even before we started today’s fishing, I got convinced that we would not catch any fish today. One of my old classmates and I had planned to go fishing to Saruwatari or Safuki-bana in Nonami this afternoon, but the crosswind was blowing so hard from the west that we had to give up those fishing spots. Those spots might have become even unreachable due to the winds. So we drove to Shirashima in Chikumi, which should be less affected by the crosswind. We were right. We felt no wind when we got off our cars at the parking space overlooking Shirashima. On seeing the beautiful sea around Shirashima, the old friend of mine declared, “I am very positive I will catch fish today.” I quickly replied to him, “You shouldn’t say that.” One hour later he proved himself to be a psychic just as brilliantly as before (No. 906).
(釣りを始める前から、今日は魚が釣れないことを確信してしまいました。今日は午後から、昔の同級生と野波の猿渡かサフキ鼻に行く予定を立てていたのですが、西からの横風が強過ぎて、それらの釣り場は断念せざるを得ませんでした。風のためにそれらの釣り場には到達すらできない可能性もあったのです。そこで私たちは、横風の影響を受けにくいはずの千酌の白島に車を走らせました。案の定でした。白島を見下ろす駐車スペースで車を降りたとき、風は感じられませんでした。白島周辺の美しい海を見ると、旧友が「今日は絶対に釣れる」と宣言しました。私はとっさに「それを言うな」と言い返しました。その1時間後、彼は以前と同じように(No. 906)、自分が超能力者であることを見事に証明してしまいました。)

No comments:

Post a Comment