About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 24, 2022

(No. 927) No Fish at Takase and Ji-no-sendajima in Mitsu (三津の高瀬と「地の千田島」にて釣果なし)




This is today’s first post. This morning I woke up earlier than usual and drove to Izumo City. I was going to participate in a volunteer event at Uppurui-bana which would start 9 a.m. My plan was to go to a nearby fishing spot and enjoy throwing lures before the event. I felt like going to Ichinose in Koizu because I had good memories about the fishing spot, but it was already crowded when I arrived at 6 a.m. Instead of Ichinose, I tried two fishing spots around Mitsu Harbor, Takase and Ji-no-sendajima. At neither of those fishing spots did fish respond to my lures. Then I headed for Uppurui.
(本日最初の投稿です。今朝、私はいつもより早起きして、出雲市へ向かいました。十六島で午前9時から開始されるボランティア活動に参加するのですが、その前に近くの釣り場に行ってルアーを投げて楽しもうという計画でした。良い思い出のある小伊津の一の瀬に行きたかったのですが、午前6時に到着してみると、既に混んでいました。一の瀬の代わりに、三津港周辺の二つの釣り場、高瀬と「地の千田島」を試してみました。どちらの釣り場でも、魚は私のルアーに反応しませんでした。そして私は十六島に向かいました。)

No comments:

Post a Comment