About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 1, 2022

(No. 932) Creating Detour to Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻へ行く迂回路づくり)





In order to go to Safuki-bana in Nonami on foot, you need to walk on a mountain trail. The trail runs laterally on slopes in the woods, so some portions of the trail are slanted themselves. One sunny area of such slanted trail, with thorny weeds more rampant and the soil more brittle, is especially difficult to walk on. This morning I created a detour in order to bypass that area and tied some red ribbons to trees to indicate it. It took me an hour to cut weeds and complete the detour. I started throwing my lures at 8 a.m. and finished it one hour later. Although no fish responded to my lures this morning, I was sure I would visit Safuki-bana more often because of the convenient detour. On my way back to my car, I found a package at the beach which might have come from Taiwan. How international!
(野波のサフキ鼻に徒歩で行くには、山道を歩く必要があります。その山道は林の中の斜面を横切っており、そのため、山道自体が傾いているところもあります。そんなふうに傾斜した山道に日当たりの良いところが一つあり、そこは、棘のある雑草が他より多く、また土壌も他より脆いため、特に歩きにくいのです。今朝は、その箇所を歩かなくてもいいようにするための迂回路を作るとともに、赤いリボンを木にくくりつけて、その場所が分かるようにしました。雑草を刈って迂回路を完成させるのに1時間ほどかかりました。そして午前8時からルアーを投げ始め、1時間後に納竿しました。今朝は魚からの反応はありませんでしたが、便利な迂回路ができたことで、サフキ鼻に行く回数が増えることは間違いないでしょう。車に戻る途中、台湾から到来したと思われるパッケージを海岸で発見しました。なんて国際色豊かなのでしょう!)

No comments:

Post a Comment