About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 21, 2022

(No. 923) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




You may tell how calm the sea was today from the above photos. It might be one of the calmest, quietest seas I had seen around Saruwatari. As was often the case with such a quiet sea, I didn’t feel I would catch any fish at all. Still, I enjoyed throwing my lures toward the ocean and making splashes on the surface. The noise that my lures made sounded as if it had been only sound in the world.
(上の写真から、今日の海がいかに穏やかであったか、お分かりいただけるかもしれません。猿渡周辺で見た中では、最も穏やかで静かな海であったかもしれません。海がこのように静かな時にありがちな通り、魚が釣れる気はまったくしませんでした。それでも私は、海に向かってルアーを投げ、水面に水しぶきを上げるのを楽しみました。私のルアーが立てる音が、まるで、この世にたった一つの音であるかのように響きました。)

No comments:

Post a Comment