About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 30, 2021

(No. 856) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




Due to some domestic chores that I had to do before noon, I couldn’t spend much time at Saruwatari this early morning. Floating sea weeds stayed still in front me, but the rippling water and the color of the sea made me somewhat hopeful. I was only allowed to be there for one hour from 6:45 a.m. I wished I could have stayed longer.
(正午までに済ませねばならない家事があったので、今朝は猿渡であまり時間を過ごせませんでした。目の前には海草が浮かんで静止していましたが、波立つ水面と海の色が、なぜだか希望を抱かせてくれました。午前6時45分から1時間しかそこにいられなかったので、もっと長く滞在できたらよかったのにと思いました。)

No comments:

Post a Comment