About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 28, 2021

(No. 855) No Fish at Maruiwa and Susumi-hana in Owashi (大芦の丸岩と須々海鼻にて釣果なし)


Regarding the yellowtail amberjack, autumn has been the most productive season since I came back to Japan in 2014. In particular, it was at Saruwatari in Nonami that I have caught most yellowtail amberjacks in autumn. So I definitely wanted to go to Saruwatari this morning, but the weather didn’t allow it. To be more precise, the waves were a bit too high for me to jump over between the rocks in order to reach Saruwatari. I tried Maruiwa in Owashi, instead. The choppiness of the surface made me expect something exciting to happen, but actually the current was hardly moving. All that I caught was some sea weeds staying on the surface.
(ヒラマサに関しては、2014年に帰国して以来、秋が最も釣れる季節なのです。とりわけ、秋にいちばんヒラマサが釣れているのは、野波の猿渡です。ですので、今朝も絶対に猿渡に行きたかったのですが、天候が許しませんでした。正確に言うと、猿渡に行くために岩と岩の間を飛び越えるには、波がちょっと高すぎたのです。代わりに私は、大芦の丸岩に行ってみました。海面が波立っているので、何か面白いことが起こるのではないかと期待しましたが、実際のところ潮はほとんど動いていないのでした。釣れたのは、海面に留まっている海草だけでした。) 

No comments:

Post a Comment