About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 26, 2021

(No. 853) No Fish at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて釣果なし)


One of my fishing buddies texted me yesterday afternoon that there were plenty of mackerels in Etomo Harbor and he was catching some. But I had things to do and couldn’t join him. So I went to the harbor this afternoon with much anticipations. I carried my lightest reel and rod. I used some of my lightest metal jigs in order to catch mackerels (They are very tasty). However, it didn’t take me long to recognize that all of them had been gone. How capricious fish are!
(昨日の午後、釣り友達の一人がメッセージを送ってきました。恵曇港にはサバがたくさんいて、俺も何匹か釣っているよ、とのこと。しかし私は用事があって、参加できなかったのです。そこで今日の午後、私は期待に胸を膨らませて恵曇港に向かいました。一番軽いリールとロッドを持っていきました。一番軽いメタルジグをいくつか使って、サバを釣ろうとしたのです(非常に美味しい魚なのです)。しかし、サバが完全に姿を消してしまっていることに気づくのに、時間はかかりませんでした。魚ってのは、なんて気まぐれなんでしょう!)

No comments:

Post a Comment