About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 25, 2021

(No. 852) Missed Powerful Yellowtail Amberjack at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてパワフルなヒラマサを逃す)





What happened to me at Safuki-bana about 11 months ago (No. 688) happened again at Saruwatari this morning. The water around Saruwatari looked very good. I got a hunch that a yellowtail amberjack would hit my lure. When I was slowly moving my Guppy Lure’s Jobo Jr. on the surface, the trail the lure left behind looked unnatural. It looked strangely larger. As soon as I realized it was a fish, the lure was quietly drawn into the sea, and the fish dashed toward the bottom. It happened just a few meters away from where I was standing. I remember people say big ones often attack your lure at your feet. The drag of my PENN Battle III 6000HS made a long screeching sound. I couldn’t stop the run. I felt the line scraped against the rocks in the sea, and it broke. I couldn’t do anything. I was at the mercy of the fish. Now I wonder what I could have done in order to stop the run.
(約11カ月前にサフキ鼻で私の身に起きたこと(No.688)が、今朝、猿渡で再び起きました。猿渡周辺の水は非常に良い感じに見えました。ヒラマサがルアーにヒットする予感がありました。グッピールアーのジョボ Jr.を水面でゆっくり動かしている時、ルアーが後ろに残す跡が不自然に見えました。異様に大きく見えたのです。それが魚だと分かった瞬間、ルアーは静かに海中に引き込まれ、魚は海底に向かって突進しました。私が立っている場所からほんの数メートル離れたところでの出来事でした。大物は足元でルアーを襲うことが多いと言われています。PENNのバトルIII 6000HSのドラグが、長い金切り声を上げました。魚の走りを止めることはできませんでした。釣り糸が海中の岩に擦れるのを感じました。そして切れました。私は何もできませんでした。魚のなすがままになっていました。今、どうすればあの走りをを止めることができたのだろうか、と考えています。)

No comments:

Post a Comment