About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 18, 2021

(No. 847) One Strike at Kurauchi Bay (倉内湾にてストライクあり)




I noticed something unusual when I arrived at Kurauchi Bay about 3 p.m. I couldn’t realize what was unusual for a while. Only after the first cast did I realize that some birds were circling in the sky. Sometimes they descended and then glided just above the surface. It was a beautiful movement. They seemed to try to catch something just below the surface. At my second cast of Roberts Ranger, I saw a white fish chasing and then hitting the lure. It was a small fish. It was hooked but not very deeply. Naturally it came off very shortly. I was not sure what kind of fish it was. A small Japanese sea bass? Or maybe young Japanese Spanish mackerel? The birds kept circling above my head, and I kept throwing my lures for about 45 minutes, but nothing happened after the one and only strike.
(午後3時頃、倉内湾に到着した私は、いつもとは何かが違うことに気づきました。何が違うのか、しばらく分かりませんでした。1投目を投げ終えて初めて、何羽かの鳥が空を旋回していることに気がつきました。鳥たちは時々降りてきて、水面すれすれを滑空しています。とても美しい動きです。水面直下の何かを捕えようとしているようです。ロバーツ・レンジャーの2投目で、白い魚がルアーを追いかけてきて、そしてヒットするのが見えました。小さな魚でした。針にはかかりましたが、それほど深くかかったわけではありません。当然のことながら、すぐにバレました。その魚が何なのか分かりませんでした。小さなスズキでしょうか? それともサゴシでしょうか? 鳥は頭上を旋回し続け、私は45分ほどルアーを投げ続けましたが、そのたった一度のストライクの後は、何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment