About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 9, 2021

(No. 841) Silverware Festival at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて銀器祭り)




I like spoons much more than jigs. When you use jigs, you need to move them. If you just reel them in, the jigs don’t move very much. On the other hand, spoons move by themselves. All you have to do is just reel them in, and the spoons move livelily. In addition, most spoons are made from metal other than lead. Led is bad for nature. So I prefer spoons and have few jigs. This morning I held “Silverware Festival” at Saruwatari in Nonami. The lures that I carried this morning were only spoons or spoon-like silver lures. They are so shiny that they would mingle easily with real spoons and forks on display at any store. They were just too shiny this morning for the yellowtail amberjack.
(私はジグよりもスプーンの方が好きです。ジグを使うときは、ジグを動かさないといけません。ただ巻いているだけでは、ジグはあまり動かないのです。一方で、スプーンは勝手に動いてくれます。ただリールを巻いているだけで、スプーンは生き生きと動くのです。また、ほとんどのスプーンは鉛以外の金属でできています。鉛は自然に悪いのです。だから私はスプーンが好きで、ジグはほとんど持っていません。今朝は野波の猿渡で「銀器祭り」を催しました。今朝持っていったルアーは、スプーンかスプーンに似た銀色のルアーだけだったのです。どこかの店に陳列されている本物のスプーンやフォークに混じっていてもおかしくない輝きです。ただ、今朝のヒラマサには、ちょっと眩しすぎたようです。)

No comments:

Post a Comment