About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 23, 2021

(No. 850) How I Became Ambidextrous Caster: You Can Do It Too (私はいかにして左右両投げのキャスターになったか:あなたもなれます)

This morning I tried again at Kurauchi Bay. The waves were considerably high, and I felt the Japanese sea bass would hit my lures at any moment, but nothing happened. I have nothing more to say about today’s fishing, so I decide to write about how I became an ambidextrous caster. I can throw my lures either right-handed or left-handed. There is no difference between them in every aspect. Some people may think I am inherently ambidextrous, but I am not. I am an inherently right-handed person. It was on one of sunny days in 2014 when I realized I wanted to be an ambidextrous caster. I was somewhere in Rockaway Beach in New York City. I had already decided to leave the United States for good. So I tried to imagine how my fishing would change after I came back to Matsue City in the Shimane Peninsula.
(今朝、倉内湾に再挑戦しました。波がかなり高く、今にもスズキがルアーに襲いかかるような気がしましたが、何も起きませんでした。今日の釣りについては何も言うことがありません。そこで、私が左右両利きのキャスター(ルアーを投げる人)になった経緯を書くことにしました。私はルアーを右手でも左手でも投げられます。あらゆる面において両者に差はありません。私のことを生まれつきの両利きだと思っている人もいるかもしれませんが、実は違います。私は本来、右利きの人間なのです。私が両利きのキャスターになりたいと思ったのは、2014年のある晴れた日のことでした。私はニューヨーク市のロッカウェイ・ビーチのどこかにいました。既に私は米国を永久に離れることを決めていました。そこで私は、島根半島の松江市に戻った後、自分の釣りがどのように変化するかを想像してみたのです。)
Most shores in New York City are vast sandy beach. There are no obstructing objects when you are throwing lures. On the other hand, the coastline of Shimane Peninsula is saw-toothed. Huge ragged rocks may tower over your head on your right or left side. Even at such an uncomfortable spot, I would be free from the concern about interference from the rock if I were ambidextrous. So I started my practice immediately in order to be an ambidextrous caster. At first it was super awkward to try to throw my lures left-handed. I was not sure how long it would take to be ambidextrous. Maybe a few years? Actually, it took me only three months.
(ニューヨーク市の海岸はほとんどが広大な砂浜です。ルアーを投げるときに邪魔になるものはありません。一方、島根半島の海岸線はノコギリの歯のような形をしています。右か左の頭上に、巨大なゴツゴツした岩がそびえ立っていたりします。そんな居心地の悪い場所でも、もしも両手で投げられれば、岩の干渉を気にする必要はないな、と私は思いました。そこで早速、両利きのキャスターになるための練習を開始したのです。最初は、左手でルアーを投げるのには非常な違和感がありました。両利きになるのにどのくらいの期間が必要なのか分かりませんでした。数年かかるのだろうか? と思ったのですが、実際には3カ月しかかかりませんでした。)
To my surprise, I became a fully ambidextrous caster before I left the U.S. (You can watch me throwing left-handed on the above video) If you are an ambidextrous caster, your arms will not be as tired as before. Because both your arms share the same burden that only one of them used to carry by itself. Most of all, throwing lures alternately right- and left-handed is very fun. I guess it is one of the reasons why I can keep enjoying my “non-fishing” without being sick and tired. I recommend you to try to be an ambidextrous caster. It is worthwhile. It is probably easier than you think. You might love your fishing more than before.
(驚いたことに、私はアメリカを離れる前に完全に両利きのキャスターになっていたのです(上のビデオでは私が左手で投げているのを見ることができます)。両利きのキャスターの場合、以前ほど、腕が疲れません。なぜなら、今まで片方の腕だけで担っていた負担を、両方の腕で担うことができるからです。そして何より、右手と左手を交互に使ってルアーを投げるのはとても楽しいのです。これが、私が「無魚釣り」を飽きることなく続けられる理由の一つだと思っています。皆さんも両利きのキャスターを目指してみてはどうでしょう。その価値はありますよ。思っているほど難しくないと思います。前よりも釣りが好きになるかもしれませんよ。)

No comments:

Post a Comment