About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 8, 2021

(No. 863) Consecutively No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて引き続き釣果なし)





Yesterday I tried slow fishing with a very old conventional reel, the PENN Senator 2/0. This morning I tried faster fishing with a modern low-profile bait-casting reel, the Daiwa LEXA 400H, which I had recently bought at a second-hand market. The reel reminded me that I had used Ryobi Ixorne F300RF, a much smaller bait-casting reel, since 1998, and it was the only reel I had used since I started living in New York City in 2001. I had caught many striped bass, bluefish, and even a super powerful cownose ray once with that small bait-casting reel, which was originally designed for catching freshwater bass.
(昨日は、PENNセネター2/0という非常に古い両軸リールを用いて、遅い釣りを試みました。今朝は、最近中古市場で購入した近代的なベイトリール、ダイワのレクザ400Hを使って速い釣りを試しました。このリールを見た時、私は、リョービのイクシオーネF300RFという、ずっと小さなベイトリールを1998年から使っていたことを思い出しました。2001年にニューヨークに住み始めて以降、私はずっと、そのリールだけを使っていたのでした。元々は淡水のブラックバス用に設計されたその小さなベイトリールで私は、たくさんのストライプド・バスやブルーフィッシュ、そして一度などは超パワフルなクロガネウシバナトビエイも釣りました。)
My Ixorne finally broke in 2011. It wasn't due to accumulated damage caused by those powerful marine fish but due to my sheer carelessness. If my memory is correct, options of low-profile bait-casting reels for hardcore saltwater fishing were few on the market around 2011, so I bought the PENN Torque 5 spinning reel instead. The advancement of low-profile bait-casting reels surprised me when I held the LEXA 400H in my hand several days ago. It felt big and strong enough for the fishing that I do. Nothing happened this morning, but I hoped the reel would be tested very soon by the powerful yellowtail amberjack.
(2011年、そのイクシオーネが、ついに壊れたのです。その理由は、海の魚たちが与えたダメージの蓄積ではなく、私の単なる不注意でした。私の記憶が正しければ、2011年当時、ハードコアな海釣り用ベイトリールの選択肢は少なかったので、私は代わりにPENNのトルク5というスピニングリールを購入したのです。数日前、レクザ400Hを手にした時、私は、ベイトリールの進化に驚きました。私がやっている釣りには十分な大きさと強さを持っていると感じました。今朝は何も起きませんでしたが、近いうちにパワフルなヒラマサで、このリールが試されることになればよいと思います。)

No comments:

Post a Comment