About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 7, 2021

(No. 862) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)



This autumn’s one and only strike from the yellowtail amberjack was delivered when I was using a pencil popper very slowly. So I experimentally slowed down my retrieve speed five days ago at Saruwatari. I used the PENN 210 conventional reel, whose gear ratio is 4:1. This morning I made it even slower, using the PENN Senator 2/0, whose gear ratio is 2.25:1. It’s kind of fun to throw a lure with the Senator, but retrieving the lure effectively was not very easy. Anyway, I did my best to enjoy it as much as possible, although nothing happened to my slowly-moving lures.
(この秋のヒラマサからの唯一のストライクは、ペンシルポッパーを非常にゆっくりと使った時に起きました。そこで私は5日前、猿渡で実験的にリトリーブスピードを遅くしてみたのです。使ったのはPENN 210という両軸リールで、そのギア比は4:1です。そして今朝は、ギア比が2.25:1であるPENNセネター2/0を使って、さらに遅くしてみました。セネターでルアーを投げるのは何だか楽しいのですが、ルアーを効率よくリトリーブするのは簡単ではありません。とはいえ私は、自分なりにがんばって、出来るだけ楽しみました。ゆっくり動くルアーに何も起きなかったとはいえ。)

No comments:

Post a Comment