About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 10, 2021

(No. 864) My Errand Runner Who Has Greater Mission; Promoting Ramen Film “Come Back Anytime” (ラーメン映画「Come Back Anytime」を宣伝するという、より大きな使命を負った私の使者)


This post is about one of my old friends, Yamamo, who is visiting New York City now. He has been one of my colleagues in the publishing world and recently entered into the film industry. He is credited as producer of “Come Back Anytime,” a new documentary film directed by John Daschbach. The film is about one ramen restaurant in Tokyo, and I made a modest contribution to it as one of its translators. The film has been awarded at some international film festivals, and Yamamo is now busy promoting the film as well as doing Q&As after the screenings at DOC NYC, an annual documentary film festival in NYC. After completing his major mission in NYC, he plans to head north to Boston. So I asked him to do errands for me. His minor mission is to drop by one of fishing tackle shops during the trip and buy a few nice American-made lures for me. I didn’t and won’t give him very specific instructions about which lures he should buy. It would be a greater fun. Anyway, if you are interested in real ramen in Tokyo and people around it, check out the film’s website.
(この投稿は、今ニューヨーク市を訪れている私の旧友、ヤマモーについてのものです。彼は出版業界における私の同僚の一人なのですが、最近、映画業界に参入したのでした。彼は、ジョン・ダッシュバック監督の新しいドキュメンタリー映画「Come Back Anytime」のプロデューサーなのです。この映画は、東京にある一軒のラーメン屋に関するもので、私も翻訳者の一人としてささやかな貢献をしています。既にいくつかの国際映画祭で賞を受けており、ヤマモーは現在、ニューヨーク市で毎年開催されるドキュメンタリー映画祭「DOC NYC」において、宣伝をしたり上映後の質疑応答をしたりで、忙しくしています。ニューヨークでの大きな使命を果たした後、彼はボストンに向けて北上する予定です。ですので私は、彼に用事を頼みました。彼の小さな使命は、旅行中に釣り具屋に立ち寄り、私のためにいくつか、素敵なアメリカ製ルアーを購入すること。私は彼に、どのルアーを買うべきかについて、あまり細かい指示をしませんでしたし、これからもしません。その方が楽しいからです。ともかく、東京の本物のラーメンとその周囲の人々に興味があるのなら、映画のウェブサイトをチェックしてください。)

No comments:

Post a Comment