About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 14, 2021

(No. 867) Me, My Childhood Friend, SEA-BOY 85, and Sunset of Lake Shinji (僕と幼なじみとSEA-BOY 85と宍道湖の夕日と)




This is today’s second post. Originally I didn’t intend to write this article because I was just enjoying throwing my lures with my PENN SEA-BOY 85 reel at the northern shore of Lake Shinji. However, I found someone waving his hand to me. It was one of my childhood friends, whose nickname is “Kome.” “Kome” means rice in Japanese, and his face used to be so oval that it reminded anyone of a grain of rice (Now it reminds us more of a peanut shell). Although he doesn’t do fishing, he seemed to notice how old-fashioned my PENN SEA-BOY 85 was. He took some pictures of me throwing lures and pretending I was fighting a super big fish, but I still had no intention of writing this article. I changed my mind when his photos arrived. Because they are beautiful, aren’t they? By the way, if interested, you can listen to Kome’s voice. He once participated in one of my rap songs as a vocalist. In that song he chants, “Boku-wa too shy, too shy, Boku-wa too shy.”
(本日2回目の投稿です。もともとは、宍道湖の北岸でPENN SEA-BOY 85を使ってルアーを投げて楽しんでいただけなので、この記事を書くつもりはありませんでした。しかし、そんな私に、誰かが手を振ってくるのです。それは“コメ”というニックネームの幼なじみでした。“コメ”とは米のことで、以前は彼の顔は、誰が見ても米粒を連想させるような完璧な楕円形をしていたのでした(今はむしろピーナツの殻を連想させます)。彼は釣りをしませんが、私が持っているPENN SEA-BOY 85の古さに気づいたようでした。彼は、ルアーを投げた私が大魚と戦う演技をしている写真を撮ってくれましたが、それでも私は、この記事を書くつもりはなかったのです。しかし、彼の写真が届くと、気が変わりました。だって、美しい写真でしょう? ところで、興味があれば、コメの声を聴くことができます。以前、私のラップ曲にボーカルとして参加してくれたことがあるのです。その曲で彼は「僕はtoo shy、too shy、僕はtoo shy」と唱えています。)

No comments:

Post a Comment