About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 3, 2021

(No. 860) Welcome Back!! Return of My Super Strike Little Neck Swimmer (お帰り!! スーパーストライク・リトルネックスイマーの帰還)


Since I came back to Japan I have not used fishing tackle shops very often. They don’t seem to have as many American lures as they had before. I am not even sure whether they sell any American lures. So I don’t go to fishing tackle shops very often. Yesterday was one of the rare cases where I visited one of the shops. The shop primarily sells second-hand fishing tackles. When I was browsing around second-hand lures displayed on the wall inside the shop, one of them grabbed my attention. Unlike other lures, it looked familiar to me. First I felt kind of eerie, and then I realized it was my Super Strike Little Neck Swimmer that I had lost a few years ago. I don’t remember at which fishing spot I lost it. Anyway, I bought the lure back, and it became again a member of my American lure army. I am sure I will use it at my next fishing.
(日本に戻ってきてからの私は、あまり釣具店を利用していません。以前ほどは、アメリカのルアーを扱っていないようだからです。アメリカのルアーを多少でも売っているのかどうかすら、分かりません。なので釣具店にはあまり行かないのです。昨日は、そんな私が、一軒の釣具屋に出かけた珍しい日でした。主に中古の釣具を扱っているお店です。店内の壁に展示された中古ルアーを見ている時、1つのルアーが私の注意を引きました。他のルアーと違って、見覚えがあるような気がしたのです。なんとなく不気味に感じた後、そのルアーが、数年前に紛失したスーパーストライク・リトルネックスイマーであることに気がつきました。どこの釣り場で失くしたのかは覚えていません。ともかく、私はこのルアーを買い戻し、再び、私のアメリカン・ルアー軍団の仲間入りをさせたのです。きっと、次の釣行で使うことになるでしょう。)

No comments:

Post a Comment