About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 26, 2021

(No. 873) No Fish at Etomo Harbor (恵曇港にて釣果なし)


The waves were too high for me to stand at one of rocky shores facing the Sea of Japan this morning. Instead, I did much safer fishing at Etomo Harbor for flukes. Sometimes you can catch a big fluke inside the harbor. I used two slow-moving plugs (Northbar’s Bottledarter and Montauk Darter) and one ball jig (Tsunami Ball Jig). I used to use the ball jig very often when I was in New York in order to catch flukes and sea robins, the latter of which is as tasty as the former, by the way. The ball jigs were rarely stuck at the bottom of the sea in New York because most of the fishing spots I went to were sandy beaches. On the other hand, most fishing spots here are very rocky. The lures are easily stuck at the bottom. So I hadn’t used the ball jigs very often since I came back to Japan. I realized this morning that I used to love the bottom fishing as well as the topwater fishing.
(今朝は波が高過ぎて、日本海に面した磯に立つことはできませんでした。代わりに私は、恵曇港でヒラメを狙う安全な釣りをしました。港の中で、時々、大きなヒラメが釣れるのです。私は、ゆっくりと動くプラグを2つ(ノースバーのボトルダーターとモントーク・ダーター)とボールジグを1つ(ツナミのボールジグ)使いました。ボールジグは、ニューヨークにいた頃、ヒラメやホウボウを釣るためによく使っていたものです。ちなみにホウボウは、ヒラメと同じくらい美味しい魚です。ニューヨークの釣り場はほとんどが砂浜だったので、ボールジグが根がかりするのは稀でした。一方、こちらの釣り場は岩場が多いのです。ルアーは簡単に根がかってしまいます。ですので、日本に帰ってきてからはボールジグをあまり使っていなかったのです。今朝、自分はトップウォーターだけでなく、ボトムの釣りも好きだったんだなと実感しました。)

No comments:

Post a Comment