About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 15, 2021

(No. 868) Casting Practice at Izumo Airport Park (出雲空港公園にてキャスティング練習)




It was the first time I had thrown my lures from the shore of Izumo Airport Park. In fact, until this morning, I didn’t know there was a proper park next to the Izumo Airport. Since I had been asked to drive my father to the airport this morning, I looked up places around the airport where I could fish. After dropping him off at the airport entrance, I drove along the runway, which was separated from the road by a fence, and arrived at the park. I enjoyed throwing lures with my PENN SEA-BOY 85 reel, and I realized again that using an old PENN conventional reel with a plastic spool and no ball bearings was the most enjoyable way to cast.
(出雲空港公園の岸辺からルアーを投げたのは初めてでした。実は今朝まで、出雲空港の隣にちゃんとした公園があることを知らなかったのです。今朝、父を空港まで送るように頼まれていたので、私は、空港周辺で釣りができる場所を調べてみたのでした。空港の入り口で父を下ろすと、道路とはフェンスで区切られた滑走路沿いに走り、公園に到着しました。PENN SEA-BOY 85でルアーを投げるのを楽しみました。そして私は、スプールがプラスチックでボールベアリングのないPENNの古い両軸リールを使うのが、一番楽しいキャスティング方法だと再認識しました。)

No comments:

Post a Comment