About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 30, 2021

(No. 876) No Fish at Ohashi River (大橋川にて釣果なし)




Last time when I was fishing at the eastern end of the Ohashi River, I was rewarded with a strike from a Japanese sea bass (No. 874). I felt the deity of fishing rewarded me for my cleaning up litters. This morning when I was walking on the bank along the northern shore of Lake Shinji, I found two plastic bags full of garbage left at the shore. So I picked them up and then disposed of them properly. I felt how lucky I was because the deity of fishing would reward me again. I became free before noon and drove to the eastern end of the Ohashi River. Although I was sure that I would catch a big fish, nothing happened. I might have to pick up more litters.
(前回、大橋川の東端で釣りをしていた時に、スズキのストライクというご褒美があったわけです(No. 874)。ゴミをきれいにしたご褒美として、釣りの神様がご褒美をくれたのだと私は思いました。今朝、宍道湖の北岸の土手を歩いていると、ゴミが詰まったビニール袋が2つ放置されていました。私はそれを拾い、適切に処理しました。私は、なんて幸運なんだろう、と思いました。釣りの神様がまた私にご褒美をくれるに違いないからです。昼前に自由の身となり、車で大橋川の東端に向かいました。きっと大物が釣れるだろうと思っていましたが、何も起きませんでした。どうやら、もっとたくさんゴミを拾わないといけないようです。)

No comments:

Post a Comment