About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 13, 2021

(No. 865) No Fish at Kurauchi Bay and Etomo Harbor (倉内湾そして恵曇港にて釣果なし)




I had to admit that the winter had arrived. When I got down to Kurauchi Bay this morning, I realized that I had miscalculated. It was unexpectedly chilly, and I wished I had bundled up. Kurauchi Bay was choppy, and I expected a Japanese sea bass to attack my lures, but nothing happened. Next I tried Etomo Harbor but didn’t stay there for a long time. It was so chilly that I had to come home and wear thick layers of clothing. Then I repeated the same fishing, first at Kurauchi Bay and then at Nanbo in Etomo Harbor. Although nothing happened that time either, I was able to keep standing at those chilly fishing spots comfortably.
(冬の到来を認めざるを得ませんでした。今朝、倉内湾に降り立ったとき、私は誤算に気づいたのです。予想外の肌寒さで、厚着をしてくればよかったと思いました。倉内湾は波立っていて、スズキがルアーを襲うのではないかと期待しましたが、何も起きませんでした。次に恵曇港を試しましたが、長くは留まりませんでした。あまりにも寒かったので、家に帰って服を着込みました。そして、まずは倉内湾、次に恵曇港の南防で、同じ釣りを繰り返しました。この時も何も起きませんでしたが、私は冷たい釣り場に快適に立ち続けることができました。)

No comments:

Post a Comment