About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 2, 2021

(No. 859) Consecutively No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて引き続き釣果なし)





A few months ago I instinctively felt that faster retrieving would be effective in catching the yellowtail amberjack this autumn. I felt so without any scientific reasons, but I impulse-bought the PENN Battle III 6000HS spinning reel for its higher recovery rate. Its “INCHES-PER-TURN” is 47. It’s the fastest reel I have used in my life. However, faster retrieving has not been effective so far. The one and only strike I have gotten from the fish this autumn was the one delivered by the Guppy Lure’s Jobo Jr., one of my pencil poppers, and the strike didn’t happen when I was retrieving the lure faster. On the contrary, it happened when I was moving the lure rather slowly. So this morning I thoroughly changed the approach. I did much slower retrieving. I used the PENN 210 reel because gear ratios of old PENN conventional reels are very low and I cannot retrieve my lures fast with them. Changing the approach was kind of refreshing, but the result remained the same.
(数カ月前、この秋にヒラマサを釣るためには、より速いリトリーブが効果的だと本能的に感じたのでした。何の科学的根拠もなくそう感じた私ですが、より速くルアーを巻き取るため、PENNのスピニングリール、バトルIII 6000HSを衝動買いしたのです。このリールの「ハンドル1回転当たりの巻き取りインチ数」は47(約119センチ)。これは、私が今まで使ってきたリールの中で最速です。しかし今のところ、速いリトリーブは効果がありません。この秋、ヒラマサからの唯一のストライクは、ペンシル・ポッパーの一つ、グッピールアーのジョボ Jr.がもたらしたものなのですが、そのストライクは、ルアーを早く巻いている時に起きたのではありません。それどころか、ルアーをかなりゆっくり動かしている時に起きたのです。そこで今朝は、アプローチを徹底的に変えてみました。もっとずっとゆっくり巻いてみることにしたのです。リールは、PENN 210を使いました。PENNの古い両軸リールはギア比が低く、ルアーを速く巻き取ることは不可能です。アプローチの変更は、ある意味、新鮮でしたが、結果は同じでした。)

No comments:

Post a Comment