About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 28, 2021

(No. 874) Missed Japanese Sea Bass around Eastern End of Ohashi River (大橋川東端付近にてスズキを逃す)




One of my good fishing buddies told me the other day that he as well as other fishermen had caught some Japanese sea bass at fishing spots between Lake Nakaumi and Mihonoseki. So this morning I decided to try the eastern end of the Ohashi River, which flows into lake Nakaumi. I carried three CCW wooden plugs, which had proven to be effective for the Japanese sea bass especially between Lake Shinji and Lake Nakaumi. There were two lure fishermen on the northern shore of the river and four fishermen including myself on the southern shore. Before starting to throw my lures, I had to pick up a lot of cigarette butts. While I was there, no fish seemed to hit anyone’s lures except when an apparently medium-sized Japanese sea bass hit my CCW Darter. The deity of fishing might have rewarded me for my picking up the litters. However, it had been so long since I last caught any fish that I couldn’t quickly recognize it was really a fish, neither floating weeds nor some garbage. In other words, I couldn’t hook the fish firmly. The fish shook its head just once and broke free.
(先日、釣り友達の一人が、中海と美保関の間の釣り場で、スズキが釣れていると教えてくれました。そこで今朝は、中海に注ぎ込む大橋川の東端に行ってみることにしたのです。私が持ち出したのは、特に宍道湖と中海の間でスズキに効果のあったCCWの木製プラグ3つでした。大橋川の北岸には2人のルアー釣り師が、南岸には私を含めて4人の釣り師がいました。私は、ルアーを投げ始める前に、大量のタバコの吸殻を拾わねばなりませんでした。私がそこにいる間、誰のルアーにも魚はヒットしなかったようですが、私のCCWダーターにだけ、中型と思われるスズキがヒットしたのです。釣りの神様が、吸殻を拾った私にご褒美をくれたのかもしれません。しかし私は、最後に魚を釣ってからかなりの時間が経過していたため、それが、浮いている雑草やゴミではなく、本当に魚であることを素早く認識できませんでした。つまり、しっかりとアワセを入れることができなかったのです。魚はたった一度だけ首を振ると、自由になりました。)

No comments:

Post a Comment