About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 6, 2021

(No. 861) Mysterious Electronic Device at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にてミステリアスな電子機器)





It was as if the last weekend were repeating itself. Saruwatari was taken by another fisherman this morning. So I turned around and headed for Sanami Harbor. At Sakitaka-hana I met again one of the pair of very polite fishermen that I had met last weekend. Then something new and mysterious happened. A cube-like white object was floating on the surface. First I thought it was a portable radio because it seemed to have an antenna. I hooked the object with one of my lures and retrieved it. It was not a radio but some kind of electronic device. It had a sensor-like strip outside the cube. Other than the encounter with that mysterious white cube, everything felt the same as a week ago. On my way back to my car, one of the very polite fishermen said to me, “The current was not moving at all.” Both he and I were skunked. As soon as I came back home, I disassembled the cube. There were a rust battery and circuit board inside. What the heck is it?
(まるで先週末の出来事が繰り返されているかのようでした。今朝、猿渡は他の釣り人に取られてしまっていました。そこで私は引き返して、佐波港に向かいました。先高鼻では、先週末に出会ったとても礼儀正しい2人組みの釣り人のうちの一人と、再会しました。そして、不思議な、新しいことが起きたのです。海面に立方体のような白い物体が浮かんでいます。アンテナが付いているように見えたので、最初は携帯ラジオだと思いました。私はその物体をルアーでひっかけて回収しました。それはラジオではなく、何かの電子機器でした。センサーのようなものが立方体の外側に付いています。この不思議な白い立方体との遭遇を除けば、1週間前と何も変わらないように思えました。車に戻る途中、例の礼儀正しい釣り人が「潮が全然、動いてない」と言いました。彼も私も、完全にボウズでした。家に戻った私は、すぐに立方体を分解してみました。中には錆びた電池と電子基板が入っていました。いったいこれは何なのでしょう?)

No comments:

Post a Comment