About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 18, 2021

(No. 829) No Fish at Kurauchi Bay, Nanbo in Etomo Harbor, and Koura Public Beach (倉内湾、恵曇港の南防、そして古浦海水浴場にて釣果なし)





I thought the bad weather due to Typhoon Chantsu would prevent me from going fishing today, but the typhoon slightly changed its course, and Matsue City was out of the path of it. So I started the wide-area run-and-gun style fishing at Kurauchi Bay about noon. The water around the Shimane Peninsula was choppier than yesterday, and some nice patches of sarashi were created. I felt a Japanese sea bass would strike my lures at any moment, but nothing happened at Kurauchi Bay. I had a plenty of free time today, so I went to Nanbo in Etomo Harbor next. To my surprise, there were no fishermen at the breakwater. I had it all to myself. I saw a school of baitfish being chased by some predators, but those predators were indifferent to my lures. The sight of the chased baitfish made it difficult for me to give up today’s fishing. So I tried Koura Public Beach, which is adjacent to Etomo Harbor, and its neighboring rocky shore. I felt again a Japanese sea bass would hit my lures at any moment, but still nothing happened.
(台風14号の影響で悪天候となり、今日は釣りに行けないだろうと思っていましたが、台風は微妙に進路を変え、松江市はその進路から外れたのでした。そこで私は、昼頃から、広域ラン&ガン方式の釣りを倉内湾より開始しました。島根半島周辺の海は昨日よりも波立っており、良いサラシ(かき混ぜられた白い水)がいくつもできていました。今にもスズキが私のルアーを襲ってきそうな気がしましたが、倉内湾では何も起きませんでした。今日は時間に余裕があったので、次は恵曇港の南防に行ってみました。驚いたことに、その防波堤には釣り人の姿がありませんでした。私が独り占めです。捕食魚に追われるベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の群れを目撃したのですが、その捕食魚は私のルアーには無関心なのでした。追われるベイトフィッシュの姿を見てしまったので、今日は釣りを終えるのが困難になりました。そこで、恵曇港に隣接する古浦海水浴場と、その隣の磯に行ってみました。またもや、今にもスズキが私のルアーにヒットしそうな気がしましたが、やはり何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment