About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 23, 2021

(No. 834) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)







I might have to change the title of this blog for today. The title should be “Roberts plugs can catch Japanese fish?” This morning I carried only Roberts plugs for the yellowtail amberjack at Saruwatari in Nonami. I used the Big Shot, the Ranger of two different sizes, and the Whistler. Using Roberts plugs is great fun. Their simplicity fits my preference. I don’t like realistic lures very much. The less a lure looks like a real creature, the more I like it. Roberts plugs fit the bill. Baitfish were around today, and until I quit fishing I sensed a big fish to attack the lure at any moment. I just enjoyed throwing the lures toward the choppy sea.
(今日はこのブログのタイトルを変えるべきかもしれません。「ロバーツのプラグで日本の魚は釣れるの?」というタイトルにすべきです。今朝の私は、野波の猿渡でヒラマサを釣るため、ロバーツのプラグだけを携行したのです。使用したのは、ビッグショット、サイズの異なる2つのレンジャー、そしてホイッスラーでした。ロバーツのプラグを使うのはとても楽しいのです。そのシンプルさは私の好みに合っています。私はリアルなルアーがあまり好きではありません。本物の生き物に見えないものほど、好きなのです。ロバーツのプラグはその点、ぴったりです。今日もベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がいて、納竿するまでずっと、今にも大物が襲ってきそうな気配でした。私はただ、波立つ海に向かってルアーを投げるのを楽しみました。)

No comments:

Post a Comment