About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 22, 2021

(No. 833) No Fish at Kurauchi Bay and Nanbo in Etomo Harbor (倉内湾そして恵曇港の南防にて釣果なし)




Taking advantage of short free time this afternoon, I went to Kurauchi Bay. It was so warm that I must have swum at the bay if I had gotten enough time. There was no baitfish in the bay, and naturally no predatory fish attacked my lures. I gave up Kurauchi Bay quickly and went to Nanbo in Etomo Harbor. There were a few bait fishermen at the breakwater. Unlike Kurauchi Bay, schools of baitfish were swimming around Nanbo. The baitfish looked the same ones as I had seen in Hirata two days ago. They were swimming peacefully except when scared away by my lures. No predators seemed active when I was there.
(今日の午後は、短い空き時間を利用して、倉内湾に行ってきました。十分な時間があれば湾内で泳いでいたに違いないほどの暖かさでした。湾内にはベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がおらず、当然ながら、私のルアーにアタックしてくる捕食魚もいませんでした。すぐに倉内湾をあきらめた私は、恵曇港の南防に移動しました。その防波堤には、エサ釣り師が数人いました。倉内湾とは違い、南防ではベイトフィッシュの群れが泳いでいました。2日前に平田で見たのと同じような感じのやつです。彼らは、私のルアーに脅かされた時以外は、平穏に泳いでいました。私がそこにいた時は、 捕食魚の活性は低かったようです。)

No comments:

Post a Comment