About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 21, 2021

(No. 832) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)


Hirata was one of cities in Shimane Prefecture, but now it is not a city but a part of Izumo City. Yesterday I saw a lot of baitfish at a few fishing spots in Hirata, such as Kamaura and Kozu Harbors. In particular, the plentifulness of baitfish at Kozu Harbor surprised me because the harbor is located in the innermost part of huge Uppurui Bay. This morning I conducted a kind of investigation. When baitfish are plenty in Hirata, are they also plenty in Matsue? To be more precise, one day after I see a lot of baitfish in Hirata, can I see a lot of them in Matsue too? It didn’t take much time to get an answer. Even when you saw a lot of baitfish in Hirata yesterday, you don’t always see a lot of them in Matsue today. I just kept throwing my lures toward the apparently empty sea.
(平田は島根県の市の一つでしたが、現在は市ではなく、出雲市の一部となっています。昨日、釜浦港や小津港など、平田のいくつかの釣り場で、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)をたくさん見ることができました。特に、巨大な十六島湾の最奥部に位置する小津港でのベイトフィッシュの多さには驚かされました。そこで今朝、私は一種の調査を行ったのです。平田にベイトフィッシュが多い時、松江でもベイトフィッシュは多いのだろうか? より正確には、平田でベイトフィッシュをたくさん見た次の日には、松江でもベイトフィッシュがたくさん見られるのだろうか? 答えが出るのにそれほど時間はかかりませんでした。たとえ昨日、平田にベイトフィッシュがたくさんいたとしても、必ずしも今日、松江にもたくさんベイトフィッシュがいるわけではありません。私は、どうやら空っぽの海に向かって、ただルアーを投げ続けました。)

No comments:

Post a Comment