About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 13, 2021

(No. 826) No Fish Again at Tachigamo in Miho (美保の立ちがもにて再び釣果なし)



Tachigamo impressed so much last Saturday that I decided to visit it again this morning. Today is Monday, and I woke up much earlier than the last time, so I wondered if I would have the fishing spot all to myself. My prediction turned out wrong. When I arrived at the parking space for the fishing spot, there was a car already left there. Unexpectedly, but not very surprisingly, the fisherman who had reached Tachigamo earlier than me was Shun-san, one of my fishing buddies and the person himself who had told me about Tachigamo. Unexpectedly, Japan vs U.S. lure competition began. Which one would catch more fish? My tackle was 11’ Lamiglas Insane Surf and PENN Battle III 6000HS, and his was one of the best combination of two Japanese manufacturers'. So it was also Japan vs U.S. fishing tackle competition. Shun-san and I shared the same fishing spot and fought a fierce battle fair and square. The competition ended up, unfortunately, a draw. Don’t ask me the score. I just wish the score were at least 1 to 1.
(先週の土曜日に訪れた立ちがもがとても印象的だったので、今朝も訪れてみることにしました。今日は月曜日であり、そして前回よりもかなり早起きしたので、釣り場を独り占めできるかな、と思いました。しかし、その予想は外れました。釣り場に行くための駐車場に到着してみると、そこにはすでに1台の車が残されていたのです。意外なことに、とはいえ、あまり驚きはしなかったのですが、私よりも早く立ちがもに着いていたのは、私の釣り仲間であり、立ちがものことを教えてくれた本人であるShunさんでした。期せずして、日本対アメリカのルアー競争の始まりです。どちらが、より多くの魚を釣るのでしょう? 私のタックルは、11フィートのラミグラス・インセイン・サーフとPENNのバトルIII 6000HSで、Shunさんのタックルは日本のメーカー2社からなる最高の組み合わせのものでした。つまり、日本対アメリカのタックル競争でもあったのです。Shunさんと私は、一つの釣り場を共有し、正々堂々と熾烈な戦いを繰り広げました。結果は残念ながら、引き分けでした。点数を聞いてはなりません。せめて1対1であってほしかったのですが。)

No comments:

Post a Comment