About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 19, 2021

(No. 830) No Fish at Kurauchi Bay and Nanbo in Etomo Harbor (倉内湾、そして恵曇港の南防にて釣果なし)


The yesterday’s image of baitfish being chased by predators was burned into my memory. So I woke up early this morning and drove to Nanbo in Etomo Harbor, carrying one of my lighter fishing tackle with some smaller plugs and jigs. I really wanted to see what those predators were. I believed I woke up early enough to secure a space at the tip of Nanbo, but, to my surprise, the breakwater was already crowded when I arrived about 6:20 a.m. I had to give up Nanbo and got headed for Kurauchi Bay. There were no baitfish at all in the bay, and no fish responded to my lures. So I drove back to Nanbo. I was not sure if I was able to secure a space to throw my lures, so first I just walked to the tip of Nanbo without carrying my fishing tackle. Although it was a bit crowded, I noticed I was able to find an enough space. I also realized that nobody was catching any predatory fish. I went back to my car and returned with my tackle. I really wanted to identify those predators, but, unlike yesterday, no baitfish was being chased, and nothing happened to even my smallest jigs.
(捕食魚に追われるベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)という昨日のイメージが私の記憶に焼き付いたのです。それで私は今朝、早起きをして、恵曇港の南防に向かいました。小さめのプラグとジグ、そして軽めのタックルを携えて。私はどうしても、捕食魚の正体を知りたかったのです。十分に早起きをしたので、南防の先端にスペースを確保できるはずだと思っていましたが、午前6時20分頃に到着してみると、驚いたことに防波堤はすでに混んでいたのでした。私は、南防をあきらめて倉内湾に向かいました。湾内にベイトフィッシュの姿は全くなく、ルアーに反応する魚もいませんでした。それで私は南防に戻りました。ルアーを投げるスペースが確保できるか分からなかったので、まずは釣り道具を持たず、南防の先端に向かって歩いてみました。少し混雑していましたが、十分なスペースが確保できることに気づきました。合わせて、誰も捕食魚を釣ってはいないことにも気づきました。私は車に戻り、タックルを持ち出しました。どうしても捕食魚を特定したかったのですが、昨日とは異なり、ベイトフィッシュは追いかけられておらず、私の最小のジグにさえ、全く何も起こりませんでした。)

No comments:

Post a Comment