About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 2, 2021

(No. 752) No Fish at Ohashi River (大橋川にて釣果なし)


The number of lure fishermen throwing their lures into the Ohashi River has apparently increased. So this afternoon I drove to one of fishing spots along the river, which is vernacularly called "Pachinkoya-no-ura." There were a few bait fishermen there when I arrived, but there was no lure fisherman. I carried only three lures; Roberts Ranger, Northbar Bottledarter, and Super Strike Zig Zag. You may think it is too few, but it was normal and enough for me to enjoy fishing. After throwing them for about 30 minutes, I quit. On my way back to my place, I saw a few lure fishermen along the river and noticed one of lures they were using. It was a vibration plug. The lure was so much smaller than mine that it renewed my surprise although it was not an unknown fact for me.
(大橋川にルアーを投げ込む釣り人が増えてきたようです。そこで今日の午後、私は、大橋川沿いの釣り場のひとつ、通称「パチンコ屋の裏」に車を走らせました。到着してみると、エサ釣り師は数人いましたが、ルアー釣り師はいません。私が持っていたルアーは、ロバーツ・レンジャー、ノースバー・ボトルダーター、そしてスーパーストライク・ジグザグの3つだけでした。少なすぎると思われるかもしれませんが、私にとっては普通のことであり、釣りを楽しむには十分なのです。30分ほど投げてから、納竿しました。家に戻る途中、川沿いにルアー釣り師を見かけ、彼らが使っているルアーの一つが目に留まりました。それは、バイブレーション・プラグでした。そのルアーは私のルアーよりもはるかに小さく、私にとっては未知の事実ではありませんでしたが、驚きを新たにしました。)

No comments:

Post a Comment