About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 13, 2021

(No. 761) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




There is nothing particular to report about fishing as usual. The sea was barely choppy. There was no baitfish. Accordingly, there was no predatory fish. I didn’t put much energy into fishing. I put more energy into cutting weeds along the path in the woods. Some treacherous rocks and stumps that had been covered with the weeds became visible. The path toward Saruwatari is now safer than before.
(釣果については、いつも通りで、特に報告することはありません。海はほとんど波立っていませんでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿はありません。従って、肉食魚もいません。釣りにはあまり力を入れませんでした。それよりも、林中の小道沿いの雑草を刈ることに力を注ぎました。雑草が覆っていた危険な岩や切り株が目に見えるようになりました。猿渡への道は、以前よりも安全になりました。)

No comments:

Post a Comment