About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 26, 2021

(No. 770) Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にてスズキ)






I just caught a Japanese sea bass of 70 cm (28 in.) long. I couldn’t throw the CCW Classic Danny very well. This type of plugs is not very easy to throw. It caused backlash on my PENN 320 GTi, and it took me for a while to untie the bird’s nest. Just several meters away from the shore, the plug stayed on the surface. However, as soon as I started retrieving the plug, the fish hit it! As soon as I successfully landed it, I took it to Mori-no-daidokoro, one of small grocery stores in my neighborhood. The fish will be served or go on sale at the store this evening at the earliest.
(たった今、70センチのスズキが釣れました。私はCCWのクラシック・ダニーを上手に投げられなかったのです。投げるのがそれほど簡単ではないタイプのプラグなのです。私のPENN 320 GTiはバックラッシュしてしまい、からまった釣り糸をほぐすのにしばらく時間がかかりました。岸からほんの数メートル離れたところで、プラグは水面に浮いていました。しかし、リトリーブを開始するや否や、すぐに魚がヒットしたのです! 無事に釣り上げるや否や、私は魚を、近所の小さな食料雑貨店「森の台所」に持ち込みました。この魚は、早ければ今日の夕方には、同店に並ぶことになります。)

No comments:

Post a Comment