About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 30, 2021

(No. 772) No Fish at Gotton in Nonami (野波のゴットンにて釣果なし)






I was already exhausted when I reached Gotton about 6 a.m. this morning. Originally I intended to go to Saruwatari, but I found a car already left at the parking space for it when I arrived about 5 a.m. I drove past the parking space and headed for Safuki-bana. I found Safuki-bana was empty, but somehow I got reluctant to climb down there. Probably I didn't want to get too tired. So I drove past it, too. I decided to try Gotton, the least exhausting one among the three fishing spots. I hoped I wouldn't get too tired at Gotton, but it turned out miscalculation. The path toward Gotton was very overgrown with weeds, some of which were dangerously thorny, and I couldn't help cutting all of them. As a result, it took me one hour just to reach Gotton, and I was already exhausted when I reached it.
(今朝6時頃、ゴットンに到達した時にはすでに疲れ切っていました。当初は猿渡に行くつもりでしたが、午前5時頃にその駐車スペースに到着してみると、既に車が駐めてあったのです。私は、駐車スペースを通り過ぎて、サフキ鼻に向かいました。サフキ鼻は空いていたものの、なぜか降りて行くのが億劫になりました。おそらく、あまり疲れたくなかったのでしょう。なので、そこも通り過ぎたのです。私は、これら3つの釣り場の中では最も疲れないゴットンに行ってみることにしました。ゴットンならあまり疲れないだろうと期待していたものの、それは誤算でした。ゴットンに向かう小道には雑草が生い茂り、中には危険な棘のあるものもあったので、全部、刈ってしまわざるを得なかったのです。その結果、ゴットンに到達するだけで1時間もかかってしまい、その時には、もうヘロヘロになっていたのでした。)

No comments:

Post a Comment