About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 24, 2021

(No. 769) Continuously No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて継続的に釣果なし)


I have been busy all day long today. In addition, the rain kept falling during the day. I was afraid I couldn’t find an opportunity to go to Lake Shinji, but the rain stopped temporarily when I was on my way back from a local supermarket in the afternoon. Taking advantage of the brief break between rains, I threw my favorite lures to the calm water of lake. The water was moderately clear under the overcast, and it started drizzling. The perfect stage for a splashy hit of the Japanese sea bass seemed set, but nothing disrupted the calmness of the lake.
(今日は一日中、忙しかったです。おまけに日中は雨が降り続いていました。宍道湖に行く機会はないのではないかと思っていましたが、午後、近所のスーパーからの帰り道、雨が一時的に止んだのです。雨の上がった短い合間を縫って、穏やかな湖面に向けてお気に入りのルアーを投げました。曇り空の下、湖水はほどよく澄んでいて、小雨が降ってきました。飛沫を上げてスズキがヒットする絶好の舞台が整ったと思ったものの、湖の静けさを乱すことは何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment