About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 19, 2021

(No. 766) Needlefish Chasing Lure at Lake Shinji (宍道湖にてダツがルアーを追う)


This is today’s second post. This afternoon I noticed a few fishing boats floating around Yomega-shima, a small island in Lake Shinji. I instantly realized they were for the Japanese sea bass. Finally, the fish had migrated into the lake. I took out only Roberts Whistler and threw it toward the direction of Yomega-shima. The Japanese sea bass didn’t respond to it, but one needlefish chased the lure until it got close enough to the shore for the fish to realize I was maneuvering the lure. The fish made a U-turn and swam away in a panic.
(これは本日2回目の投稿です。今日の午後、宍道湖に浮かぶ小さな島、嫁ヶ島の周辺に数隻の釣り船が浮かんでいることに気づきました。スズキを狙う船であることが、すぐに分かりました。ついにスズキが湖にやってきたのです。私はロバーツ・ホイッスラーだけを持ち出して、嫁ヶ島の方角に向かって投げました。スズキからの反応はありませんでしたが、1匹のダツが追いかけてきて、岸近くまで来てやっと、ルアーを操作している私に気付きました。すると大慌てでUターンし、逃げていったのでした。)

No comments:

Post a Comment