About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 26, 2020

(No. 631) No Fish but Successful Shooting Practice at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なしも撮影練習は成功)







My GoPro Hero (2014) turned out to be just fine. As I mentioned on the last post, I believe it is the simplest GoPro. It is so simple that it doesn't seem to have the auto power-off function. Yesterday I couldn’t switch it on at Kurauchii Bay. The battery was empty. I might have left the camera on, and that might be the reason why the battery went dead. This morning I was at Saruwatari in Nonami in order to do shooting practice with the camera. All the above photos were taken with my GoPro Hero (2014). I am satisfied with them. I also did casting practice with my PENN 545GS. Casting a lure with the conventional reel was not very easy but so fun that I lost track of time. I kept doing the casting practice for more than 3 hours this morning. I am an ambidextrous fisherman. I can make a cast either right-handed or left-handed. That’s why my casting practice takes twice more than that of a normal fisherman.
(私のGoPro Hero (2014)は、問題のないことが判明しました。前回の投稿で触れたように、このカメラは、GoProの中でもいちばんシンプルな機種だと思います。とてもシンプルなので、自動電源オフ機能が付いていないようです。私は昨日、倉内湾でカメラの電源を入れることができませんでした。電池が切れていたのです。もしかすると電源を入れたままにしていたのかもしれず、そのせいで電池が空になったのかもしれません。今朝は、カメラの撮影練習をするため、野波の猿渡に行きました。上の写真はすべてGoPro Hero (2014)で撮影したものです。私はこれらの写真に満足しています。私はまた、PENNの545GSを使ったキャスティング練習もしました。この両軸リールでのキャスティングは、非常に簡単というわけではありませんが、とても楽しく、時間が経つのを忘れてしまいました。今朝は3時間以上もキャスティング練習をしてしまったのです。私は両利きの釣り師です。右手でも左手でも投げられます。なので、キャスティング練習をするにも、一般の釣り人の2倍の時間が必要になるのです。)

No comments:

Post a Comment