About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 9, 2020

(No. 621) Cutting Weeds for Saruwatari in Nonami (野波の猿渡のために草刈り)





Torrential rain hit Japan, and some regions were devastated. My hometown escaped from the disaster largely unharmed. Taking advantage of the fortunate rift in the clouds, I felt like working for the common good. So I drove to Saruwatari in Nonami yesterday afternoon. It was not for fishing but for cutting weeds on the overgrown path toward the fishing spot. Some weeds concealed tricky rocks and dips on the path. They were dangerous especially for a fisherman that would try Saruwatari for the first time. It was about 3 p.m. that I started the work around the entrance to the path. It was about 4 p.m. that I wondered whether I should stop the work halfway through the path because I felt I started suffering heatstroke. After taking a sufficient rest and water, I decided to move on while avoiding overheating my body. It was about 5 p.m. that I reached the rocky shore of the sea at last. I swam around Saruwatari in order to cool down my almost overheated body.
(豪雨が日本を襲い、いくつかの地域が破壊されました。私の住む町は、ほとんど無傷のまま災害を逃れました。幸運な晴れ間を利用し、何か人の役に立つことがしたいと私は思いました。そこで昨日の午後、野波の猿渡へ行きました。釣りをするためではなく、釣り場へと至る小道に繁茂する雑草を刈るためです。雑草が生えているせいで、小道にある厄介な岩やくぼみが見えなくなっています。それらは、猿渡に挑戦するのが初めての釣り人にとってはとりわけ、危険なのです。午後3時頃に、私は小道の入り口周辺から作業を始めました。午後4時頃、作業を途中で切り上げるべきかもと思いました。なぜなら、熱中症になりかけているような気がしたからです。水と休憩を十分に取った私は、身体が加熱しないよう気をつけながら、先へ進むことにしました。午後5時頃、ついに海岸の磯に到達しました。猿渡周辺を泳ぎ、ほとんど加熱状態だった身体を冷やしました。)

No comments:

Post a Comment