About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 21, 2020

(No. 628) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)


I could not write a post yesterday probably because I got fatigued with too much swimming in the ocean. It was so hot and humid last weekend that I drove to Susumi Bay in Owashi twice. I wanted to swim in the calm water inside the bay in order to cool down my heated body. Of course, I did some fishing around Susumi-hana, the eastern tip of the bay. Due to the high temperature, I felt as if I were fishing at a southern island such as Okinawa. I daydreamed about catching a tropical fish such as GT.
(昨日は投稿できませんでした。おそらく海で泳ぎ過ぎて疲れたせいでしょう。この週末は、とても暑くて湿度が高かったので、大芦の須々海湾に2回行きました。湾の内側、穏やかな水の中を泳ぎ、火照った体を冷ましたかったのです。湾の東端に位置する須々海鼻にて、もちろん釣りもしました。高い気温のせいで、沖縄のような南国の島で釣っているような気がしました。GTのような熱帯の魚が釣れるのを夢見ました。)

No comments:

Post a Comment