About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 4, 2020

(No. 617) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)





I have been to Lake Shinji four times so far this weekend. It’s been overcast all along. It's been drizzling on and off. The water has been moderately choppy and not very clear. The overall condition has looked so good that I have cast only my beloved Roberts Ranger and Whistler for the Japanese sea bass. I cannot believe I have not gotten even one strike from the fish. I am slightly consoled by the fact that not only I but also other lure fishermen seemed skunked as far as I could see.
(今週末は、これまでのところ4回、宍道湖へ行っています。曇り空が続いています。断続的に霧雨が降っています。湖水はほどよく波立ち、透明過ぎるということはありません。全体的な状況が非常に良いようなので、私は、最愛のロバーツ・レンジャーとホイッスラーのみを投げてスズキを狙っています。ストライクすら一回もないことが信じられません。私の目の届く範囲では、どうやら私だけでなく、他のルアー釣り師にも釣果がないようなので、少し慰められています。)

No comments:

Post a Comment