About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 9, 2020

(No. 622) Japanese Sea Bass at Lake Shinji on Roberts Lure (宍道湖にてスズキ、ロバーツのルアーで)




Since I came back to Japan in 2014, I had not caught any fish on the Roberts Lures, although the uniquely simple lures had drawn several exciting strikes from predatory fish both in Lake Shinji and the Sea of Japan. I started feeling bad for the lures at the beginning of this fishing season. It is not too much to say that I had used the Roberts Lures exclusively since then. My dedication to the lures finally paid off today.
(2014年に帰国して以来、ロバーツのルアーで魚が釣れたことはありませんでした。この独特なシンプルさをもつルアーのおかげで、肉食魚によるエキサイティングなストライクが、宍道湖と日本海のどちらにおいても何度か起きてはいたのですが。今シーズンが始まった時、私はロバーツのルアーを気の毒に思い始めました。以来私は、もっぱらロバーツのルアーだけを使ってきたと言っても過言ではないのです。そしてついに今日、私の献身は実を結びました。)
It was just before sunset. I was about to call it a day. At whim I tried a completely different method of maneuvering the Roberts Ranger. As soon as the movement of the lure changed on the surface, something hit it, and I felt the weight of the fish. It was not a small fish. I said to myself, “Please keep your composure.” Trying to be free from the lure, the fish shook its head ferociously. Every time the fish did it, I tried not to loosen the tension of the line. I think I can say I did not make any mistakes because I managed to land the fish. It was a fat Japanese sea bass of 73 cm (29 in.) long. At last I did it!
(それは日没直前のことでした。そろそろ納竿するつもりでした。私はほんの気まぐれから、まったく異なる方法で、ロバーツのレンジャーを動かしてみたのです。水面でルアーが動きを変えるやいなや、何かがヒットし、私はその魚の重さを感じました。小さい魚ではありません。私は自分自身に対して「頼むから冷静になれ」と言いました。ルアーから自由になろうとして、魚は激しく頭を振りました。魚がそうするたび、私は、釣り糸がゆるまないよう気をつけました。私は何もしくじらなかったと、どうやら言えそうです。なぜなら、無事に魚を釣り上げることができたからです。全長73センチの太ったスズキでした。私はついにやったのです!)

No comments:

Post a Comment