About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 25, 2020

(No. 630) Successful and Failed Practices at Kurauchi Bay (倉内湾にて成功および失敗した練習)



I love swimming in the ocean, especially at the rocky shore of Shimane Peninsula. When I am in the sea, I often take a picture of it. Since I started this blog I have used several waterproof cameras. Sadly, all of the cameras have ended up either broken or lost. My last one, a cheap action camera I had bought at a nearby secondhand shop, did stop working a few days ago. I found a part of the power switch was chipped off when I took it apart. I recently bought another used camera. It was a GoPro, arguably the most famous brand of action cameras. Mine is GoPro Hero (2014), one of the simplest and cheapest GoPro cameras ever. In order to do a shooting practice with it in the water, I went to Kurauchi Bay this morning. After doing a casting practice with my recently obtained PENN 545GS, I set about doing the shooting practice with my new camera. I took my clothes off and switched on the camera… But I couldn’t switch it on… Why… It indicated that the battery was empty… It must have been on full charge… Why…
(海で泳ぐことが、とりわけ島根半島の磯で泳ぐことが、好きです。そして海中では、よく写真を撮っています。このブログを開始して以来、これまでに数台の防水カメラを使ってきました。悲しいことに、それらはすべて、最後には壊れるか、紛失してしまいました。最後の1台は、近所の中古屋で購入した安物のアクション・カメラだったのですが、数日前に動かなくなりました。分解してみると、電源スイッチの一部が欠けていました。そこで最近、中古のカメラをまた買ったのです。アクション・カメラのブランドとしては、おそらく最も有名な、GoProです。購入したのはGoPro Hero (2014)、これまでに作られたGoProの中でも、いちばんシンプルかつ安価な機種でしょう。水中での撮影練習をするため、私は今朝、倉内湾に行きました。まずは、最近購入したPENNの545GSを使ったキャスティング練習をしてから、新しいカメラによる撮影練習に着手です。私は服を脱ぎ、カメラの電源を入れました…。が、電源は入りません…。はて、なぜでしょう…。電池が空だと表示されています…。フル充電してきたはずなのに…。なぜだ…。)

No comments:

Post a Comment