About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 22, 2022

(No. 906) No Fish at Taka-hana and Sakitaka-hana in Sanami (佐波の高鼻と先高鼻にて釣果なし)




As I explained in my last post, one of my old classmates has a psychic power. Whenever he declares, “I am very positive I will catch fish today,” we won’t catch any fish. In order to neutralize our fishing ability, all that he has to do is just say so. So this afternoon, before we started fishing at Taka-hana in Sanami, I prohibited him from declaring so. Instead of him, it was me who did so today. I had no intention to do so, but the beauty of the sea just made me. Anyway we got excited to see how things would change for the better. We hoped the goddess of victory might smile on us at last. It didn’t take us even one hour to realize that I own the same superpower.
(前回の投稿でご説明しましたが、私の昔の同級生の一人は超能力を持っています。「今日は絶対に釣れる」と彼が宣言すると必ず、誰にも魚が釣れなくなるのです。彼がただそう言うだけで、私たちの釣り能力は無力化されてしまうのです。そこで今日の午後、佐波の高鼻で釣り始める前に私は、彼がそう宣言するのを禁じました。彼の代わりに、今日は私が宣言したのです。そんなつもりはなかったのですが、海の美しさに負けてしまったのです。ともかく、これで事態がどう好転するか、私たちは楽しみになりました。勝利の女神がついに微笑んでくれるかもしれないと期待しました。1時間もたたないうちに、私にも同じ超能力のあることが分かりました。)

No comments:

Post a Comment