About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 16, 2018

(No. 415) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)


I have been skunked for a long time. At the end of the day, fishing might not be the thing for me. Recently I have wondered whether I should change my hobby. To be exact, I should change the name of my hobby. How about “non-fishing?” Or “un-fishing?” From now on, when I introduce myself, I will say, “Hi. My hobby is non-fishing and I love it!”
(長い間、ボウズが続いています。結局のところ、私は、魚釣りには向いていないのかもしれません。最近は、自分の趣味を変えるべきだろうかと、考え続けています。正確に言うと、自分の趣味の名前を変えるべきではないか、と。例えば「無魚釣り(むさかなつり)」はどうでしょう? あるいは「否魚釣り(ひさかなつり)」とかは? これから自己紹介するときは、「こんにちは。私の趣味は無魚釣りです。大好きなんですよ!」と言うつもりです。)

No comments:

Post a Comment