About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 11, 2022

(No. 965) No Fish at Uomiyama in Mitsu (御津の魚見山にて釣果なし)





The rain was supposed to start falling this morning, but nature seemed to change its mind, and I woke to find it was a lovely morning. So I went to Uomiyama in Mitsu. Although no fish responded to my lures there, I got very satisfied with using my PENN 535 MAG2 conventional reel. I felt I had become fully accustomed to casting lures with the reel. I got so happy that I went straight to Lake Shinji after leaving Uomiyama in order to enjoy the wonderful feel of throwing lures with the reel.
(今朝は雨が降り出すはずでしたが、自然が気持ちを切り替えてくれたようで、朝起きたら良い天気だったのでした。というわけで、御津の魚見山に行ってきました。そこで魚の反応はありませんでしたが、PENNの両軸リール、535 MAG2を使うことに大満足しました。このリールでルアーを投げることに、すっかり慣れたような気がしています。あまりの幸福感に、魚見山を離れた後、宍道湖に直行して、ルアーを投げる気持ち良さを堪能しました。)

No comments:

Post a Comment