About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 11, 2022

(No. 950) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)






I just obtained a kind of rare PENN conventional reel, the 535 MAG2, which was available only in the UK and Europe. After investigating some schematics found in the mysticparts.com, I confirmed that the reel was the Squall 25N with an adjustable magnetic brake installed. At Saruwatari in Nonami this morning, my new reel fitted well with my new fiberglass rod, the Goture 8.6’ Catfish Rod. The combination was so powerful that I felt I could stop any run of any big fish. The reel and the rod were ready, and I was ready too, but nothing happened. No baitfish was sighted.
(ちょっとレアなPENNの両軸リール、535 MAG2を入手しました。イギリスとヨーロッパでのみ販売されていたリールです。mysticparts.comで見つけたいくつかの展開図を調べた結果、このリールは、スコール25Nに可変式マグネット・ブレーキを取り付けたものであることが確認できました。今朝、野波の猿渡で、この新しいリールは新しいグラスロッド、ゴチュールの8.6フィート・ナマズ用によくフィットしていました。どんな大物の走りも止められそうに思える強力な組み合わせです。リールもロッドも準備万端、私も準備万端、しかし何も起きません。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿がありません。)

No comments:

Post a Comment