About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 10, 2022

(No. 964) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)




This is today’s second post. The weather forecast said it would rain tomorrow and probably on the following several days. So I decided to take advantage of today's fine weather as much as possible and went to Kurauchi Bay this afternoon. The most popular spot at the bay was occupied, so I had to go to the second most popular spot. That was fine with me, but I had to cut weeds first. The path to the spot was overgrown with weeds, some of which were thorny. It took me 30 minutes to cut all the nuisance, and I got drenched with sweat. I felt so hot that I wanted to dive into the sea first, but, as I mentioned on one of my recent posts, there might be fish or other malevolent creatures, so I threw a lure first.
(本日2回目の投稿です。天気予報では、明日からおそらく数日間は雨が降るとのこと。そこで、今日の好天をできるだけ利用することにし、午後、倉内湾に行きました。湾で一番人気の釣り場は埋まっていたので、2番目に人気の釣り場に行きました。それはそれで構わないのですが、まず草を刈らねばなりませんでした。釣り場への道には、雑草が生い茂り、その中には棘のあるものもあったのです。30分もかけて厄介な草を刈り取ると、私は汗びっしょりになっていました。あまりの暑さにまず海に飛び込みたくなりましたが、先日の記事にも書いたように、魚や悪意のある生き物がいるかもしれないので、まずはルアーを投げました。)

No comments:

Post a Comment